Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) sunulan yeni kanun teklifi, 25 yaşını aşan araçların hurdaya çıkarılmasına olanak tanıyacak ve bu araçların yerine alınacak yeni araçlar için Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyeti uygulanacak. Teklifin kabul edilmesi durumunda, eski araçların trafikten çekilmesi, geri dönüştürülmesi ve çevre dostu bir ulaşım sisteminin oluşturulması hedefleniyor. Ayrıca, bu sayede ithalatın azalması, akaryakıt tasarrufu sağlanması ve yerliliğin artırılması amaçlanıyor.
Hurda teşviki ile araç sahipleri, yeni araçlarını Türkiye'de üretilen ve en az yüzde 40 yerlilik oranına sahip modellerden alabilecek. Bu teşvikten sadece bir kez yararlanılabilecek. Teşvik desteği, nakit ya da vergi indirimi şeklinde sağlanacak.
Öne çıkan araç modelleri arasında Togg T10X, Toyota CH-R, Hyundai Bayon, Ford Transit gibi yerli üretim seçenekleri yer alacak. Ancak, teklifin yasalaşmasıyla birlikte 25 yaş üstü araçların fiyatları arttı, ilanlarda "Hurda teşvikine uygun" başlıklarıyla yeni fırsatlar yaratılmaya başlandı.
TÜİK verilerine göre, Türkiye'de trafiğe kayıtlı araçların yüzde 25'i 21 yaşından büyük. Bu teklif ile birlikte, sektördeki eski araçların yenilenmesi ve çevresel etkilerin azaltılması planlanıyor.