Uçar, özellikle kış aylarında araç akülerinin amper değerlerinin ölçülerek 11 amperin altında olanların mutlaka şarj edilmesi gerektiğini belirtti.

Uçar, aşırı deşarj olan akülerin araçlarda yüksek maliyetlere ve elektronik arızalara yol açabileceğine dikkat çekti. Elektrik kaçaklarının da aküyü bitirebileceğini ifade eden Uçar, "Kış geldiği zaman yüksek amperli ağır vasıta araçlarında eğer araç çift akü varsa, akülerin yerlerinin 6 ayda bir değiştirilmesi gerekiyor. Bu işlem akü sağlığını ve ömrünü uzatır." dedi.

Gördüğüm Luzüm Üzerine Diyerek İstifa Etti Gördüğüm Luzüm Üzerine Diyerek İstifa Etti

Uçar, akü bakımının yanı sıra antifriz bakımlarının da önemli olduğunu vurgulayarak, "Memleketimiz soğuk olduğu için içerisinde su olan araçlar çabuk donarlar. Araç vurdurmaya çalışıldığında triger kayışına, zincirine, siboplarına zarar verebilir. Takviye ile ya da araç donmuşsa buzunu çözerek öyle çalıştırılabilir." şeklinde konuştu.

Eski ve bitik akülerin araçlarda ciddi elektronik arızalara neden olabileceğini belirten Uçar, bu tür sorunları önlemek için akünün mümkün olan en kısa sürede değiştirilmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca, aracın park edildiğinde içinde hiçbir sistemin çalışmaması gerektiğini ve günümüzdeki modern araçlarda bile otomatik olarak uyku moduna geçtiklerini sözlerine ekledi.

Uçar, "Eğer eski bir araç kullanılıyorsa, araçtan inerken kapıların kilitlendiğinden emin olunmalıdır. Çünkü içeride unutulan bir aksam, akünün gece boyunca boşalmasına yol açabilir. Bu durumun sık tekrarlanmasıyla akü, zamanla hasar görebilir." dedi

Haber Merkezi

Editör: Ali Rıza Cesur