Türkiye dev bir esere daha kavuştu...
Van-Hakkari arasındaki Güzeldere Tüneli hizmete açıldı.
BAKAN URALOĞLU AÇILIŞTA KONUŞTU
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin en zorlu yollarından biri olan 32 virajlarını tarihin tozlu raflarına kaldıran Güzeldere Tüneli’nin Açılış Töreni’nde konuştu.
Bakan Uraloğlu, "Güzeldere Geçidi, tarihi İpek Yolu üzerinde yüzyıllar boyunca Urartular, Medler, Persler, Romalılar, Selçuklular ve Osmanlılar gibi birçok farklı medeniyet ve kültürün etkileşimine sahne olmuş tarihi bir mevki. Nice ticaret kervanları, göçmen milletler ve ordular bu geçitten geçerek tarihin akışını değiştirdi." ifadelerini kullandı.
ULAŞIMIN GÜÇLÜKLE SAĞLANDIĞI YOL KESİMİ BAYPAS EDİLDİ
Van Başkale Güzeldere Geçiti’nde bulunan 9 kilometrelik 32 virajları 4 kilometrelik varyant ve Güzeldere Tüneli ile geçip güzergahı daha konforlu hale getirdiklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, "Böylece kış aylarında kar mücadelesinin yoğun olarak yapıldığı, ulaşımın güçlükle sağlandığı yol kesimini baypas ederek yüksek bir standarda kavuşturduk. Artık yol güvenliğini tehdit eden çığ, kar, tipi ve buzlanma gibi zorlu hava şartları nedeniyle sürücülerin korkulu rüyası olan 32 virajları ortadan kaldırdık." açıklamasında bulundu.
"YILLIK TOPLAM 145,7 MİLYON LİRA TASARRUF EDECEĞİZ"
Uraloğlu, Van ve Hakkari’yi birbirine daha da yaklaştırdıklarını söyleyerek şunları kaydetti:
Tünel ile 32 virajı ortadan kaldırıp yol kotunu 230 metre aşağı çekerek ulaşım süresini 40 dakikadan 6 dakikaya düşürdük. Böylece projemiz sayesinde zamandan 72,2 milyon lira, akaryakıttan 73,5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 145,7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 4 bin 549 ton azaltarak Güzeldere Geçidi’nin ve Van’ın eşsiz doğasının korunmasına katkı sağlayacağız." ifadelerini kullandı.
"YOL SAYESİNDE YATIRIM GELİR"
Türkiye’nin ekonomik kalkınması için ulaştırma ve altyapı sektörlerinin stratejik önemini vurgulayan Uraloğlu, "Ekonomik büyümenin birincil şartı güçlü bir ulaşım altyapısıdır. Yol sayesinde yatırım gelir. Güvenli, hızlı ve kolay ulaşım sayesinde üretim olur, ticaret gelişir. Ülke kalkınır, ekonomi büyür, istihdam oluşur. Bu gerçeğin ışığında son 22 yılda Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına 277 milyar doların üzerinde yatırım gerçekleştirdik." dedi.
BAKAN BEYİN PROGRAMINDA DEREBOĞAZI YOLU YOK
Cumhuriyet'in ilan edildiği 1923'te, ulusal sınırlar içinde 18 bin 350 kilometre olan yol ağı, 2002 yılında başlatılan hamle ile 29 bin 139 kilometre seviyesine yükseltildi. Isparta bölünmüş yollarda sınıfta kalarak başka illere yapılan çalışmaları izleemeye devam ediyor.
CUMHURİYETİN 100. YILINDA ISPARTA BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA KADERİNE TERK EDİLDİ
Isparta'da otoyol hayalleri Eğirdir ve Sav otoyolları ile başladı. Isparta halkı başlayan çalışmalarla Konya ve Antalya otoyollarının kısa sürede biteceğine inandı. Yüklenici firmanın Eğirdir ve Sav yollarını uzun yıllar hatasından kaynaklı yama yapmasıyla Isparta otoyolda yerinde saydı.
YENİ ÇEVRE YOLU OLMAYAN İLLER ARASINDA ISPARTA ÖN SIRADA
Türkiye'nin birçok ilinde yapılan çevreyolları Isparta'da sadece haritaya işlendi. Yol çalışmalarının ne zaman başlayacağı bilinmiyor.
ISPARTA'DA YOL DARALTILDI
Sadece Haber32'nin gündeme getirdiği Migros kavşağı askeriye önündeki otoyolda genişletme çalışması yapılması gerekilirken yol daraltıldı. Asker ailelerinin geldiği dönemlerde trafiğin felç olduğu bölgede yapılan yol daraltma çalışmasına kimse anlam veremedi.
HIZLI TREN VE BÖLÜNMÜŞ YOL PROJELERİ HAYALDE KALDI
2021 yılında sadece adı kalan çalışmaların Isparta ekonomisine zararı büyük. Isparta-Konya otoyolu ve Isparta-Antalya otoyollarının bölünmüş yol yapılması ve Isparta ekonomisine büyük katkı verecek hızlı tren projesi de ne zaman yapılır bilinmiyor.
DOSTLUK YOLU SÜRESİ BİTMESİNE RAĞMEN YAPILMADI
Isparta-Burdur dostluk yolundaki son durumu Isparta halkı için inceledik. Çalışmalara bakıldığında daha uzun yıllar yolun açılamayacağı görülüyor.
Toplamda 14 km yapılacak yol çalışmasında ilerlemenin yavaş olması bu yol dereboğazı yolu olur eleştirilerini beraberinde getirdi.
Geçmiş yıllarda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yapımı hakkında verdiği söze rağmen yetkililerin önem vermediği, her yağışta ölümlü ve yaralamalı kazaların sık olduğu Dereboğazı Yolu'nun ne zaman yapılacağı bilinmiyor.