Isparta

İl Milli Eğitim Müdürü Baydur, Güçlendirmeyle İlgili Eleştirilere Yanıt Verdi

İl Milli Eğitim Müdürü Baydur, Güçlendirmeyle İlgili Eleştirilere Yanıt Verdi

Abone Ol

Isparta’da bazı okullarda güçlendirme çalışmaları nedeniyle ikili eğitim yapılıyor. Güçlendirme çalışmalarının eğitim ve öğretim yılının başlaması ile birlikte yapılmasını hem CHP hem de Eğitim-İş Sendikası aracılığıyla tepki göstermişti. Yapılan eleştirilere Isparta İl Milli Eğitim Müdürü Erhan Baydur yanıt verdi.
Isparta bazı okullarda güçlendirme çalışması, yeni eğitim dönemi öncesinde yapıldı. Bazılarında ise inşaat çalışmaları eğitim yılı ile başladı.
16 okuldaki güçlendirme çalışmasının eğitim yılının açılması ile birlikte yapılmasına Eğitim-İş Sendikasının yanı sıra CHP’de tepki göstermişti.

Eleştirilere Isparta İl Milli Eğitim Müdürü Erhan Baydur yanıt verdi. 92 okul için güçlendirme kararı çıktığını belirten İl Milli Eğitim Müdürü Baydur, “92 okuldan 35’i eğitime açıldı. Yapımı devam eden 16 okulumuz var. 15 tanesi yılbaşından önce bitecek” diye konuştu.
“BU OKULLARI GÜÇLENDİRMEK ZORUNDAYIZ”
Okullardaki güçlendirme çalışmalarının amacını anlatan İl Milli Eğitim Müdürü Baydur, “Güçlendirmeler tüm Türkiye'de olduğu gibi şehrimizde de hepimizi belki gündem oluşturan zaman zaman cevap vermek durumunda kaldığınız size sorulan hususlardan bir tanesi. Tabii biz şu anda yüzün üzerinde bir yapıyla bu şekilde karşı karşıyaydık. 2018 yönetmeliğine göre tekrar revizyonları ve projelerini elden geçirdiğimizde yaklaşık 92 tane yapımızın güçlendirme çalışması yapılması olduğu ortada. Bir kısmı sağlam yapılarımız oluştu. Bu kararın 2018 güncellemesinden sonra. Bir kısmına da yıkım vermek durumunda kaldık. Yıkımlarla ilgili genel yaklaşımımız şu, yık yap kapsamına orada o okul ihtiyaçsa ve yerinde daha önce var olan okulları hızlı bir çalışma yaparak mutlaka yatırım programına teklif ediyoruz. Şu ana kadar yaptıklarımızın da zaten alternatiflerini oluşturduk. Ama hedefimiz şu, her okulumuzun kendi binasına tekrar yaparak yeniden onlara o binalarıyla beraber eğitim öğretime devam etmek. Bu 92 taneden şu ana kadar 35 tanesi fiilen eğitim öğretime açılan başlamış okullarımız. Yapımı devam eden 16 tane okulumuz var. Bundan bir tanesi hariç tamamı yılbaşından önce yani 15 tanesi yılbaşından önce bitecek inşallah. Dün bir tanesine öğrencilerimizi soktuk. Gelecek hafta birkaç tane okulumuz var. Çoğunluğu bu ay içerisinde olmak kaydıyla ocak ayından önce bu 15 yani 16 okulumuzdan 15 tanesini inşallah tamamlayacağız.  Güçlendirmeler bazen insanların aklına soru işareti bırakabiliyor. Buradaki temel hedef yapının statik açısından tam yerli yerine oturtulması ama bununla birlikte yeni mahaller kazanmak. Erişime yönelik problemlerimizi okulumuzun çözmek. Bununla beraber yıllar önce yapılmış olan elektrik altyapısı ve su tesisatı ile ilgili hususların tamamını elden geçirilmesi, ıslak hacimler ile ilgili problemlerinizin ortadan kaldırılması. Aslında bir tarafa baktığımız zaman okullarımızı neredeyse baştan yenilemiş oluyoruz. Burada genelde şöyle bir eleştiriyle karşı karşıyayız. Yani dışarıdan bakıldığı zaman %100 haklı bir eleştiri. Ya bütün yaz geldi geçti, kimse bir şey yapmadı. Okullar açıldı, onarıma başladılar. Yani salt bakış açısıyla kesinlikle çok doğru yani vatandaşın baktığı açıdan bakarsak haklı. Malumunuz doksanın üzerinde bir yapı var ve bu yapılarda her zaman 2 ayda, 3 ayda bitecek yapılar değil. Metrajı çok yüksek olan yapılar var ki 4 ayı bulan zamanlar oluyor. Bizim 4 aylık bir tatil sürecimizin hiçbir zaman olma şansı yok. Güçlendirmeler bize zaman zaman böyle bir takım sürprizleri yaşatabilen bir yapıdır. Çünkü kazandığımız zaman projede ön görülmeyen birçok mesele karşımıza çıkabiliyor. Bununla ilgili tekrar teknik ekibin çalışması mühendislerin konuyu detaylandırılması ve onaylanma süreçleri var. Bu gibi durumlardan dolayı her zaman takvime uyma gibi imkanımız yok. O yüzden çok tedbirli ve dikkatli gitmek zorundayız. Kontrolsüz boşaltığımız Eylül'de açarız diye hedeflediğimiz bir okulu eğer Eylül'de açamaz isek alternatifimizin mutlaka bir kenarda hazır olması gerekiyor. Örneğin Ülkü meselesi Ülkü İlkokulu çok konuşulur  yanında Ülkü Ortaokuluna da güçlendirme yapacağız hiçbir şey yapmıyoruz. Neden? Çünkü Ülkü İlkokulu ile ilgili ne gibi bir problemle karşılaşırız bunu bilemiyoruz. Zaman zaman ihale süreçleri veya müteahhidin işte işi feshetmesi gibi unsurlar da yaşanabilir. Tüm riskleri aslında eğitim meselesinden bakıyoruz. Evet, bazen o çocuklarımızın konforlu bozuluyor. İkili eğitime dönüşen okullarımız var. Erken gelen ya da geç gitmek durumunda kalan öğrencilerimiz var. Ama biz meseleyi aslında şu gözle bakıyoruz. Bu okulları güçlendirmek zorundayız, ben Ankaradayken basına düşmüştü, Isparta’da deprem oldu. Yani biz bu deprem gerçeğiyle karşı karşıyayız. O yüzden meselenin özüne sağlığı, meselenin önüne çocuklarımızın hayati risklerini koyarak bu meseleyi tabii bunu yaparken de gelişi güzel rastgele her tarafa kıralım, dökelim meselesine de bakmadan belli bir plan içerisinde inşallah bu süreci birlikte yöneteceğiz.” dedi.

ÇOĞU GİTTİ, AZI KALDI
Okullardaki güçlendirme çalışmalarına ilişkin “çoğu gitti, azı kaldı” diyerek konuşmasına devam eden Baydur, “Çoğu gitti azı kaldı diyoruz, 41 tane işimiz var. Bu 41 işimizin bir kısmı yani yirmiye yakını aslında eğitim öğretimle ilgili hiç risk yaşamayacağınız yerler. Bunların bazıları hemen yakınında yine tekli eğitimle çözebileceğimiz yapılar var. Bazı yapılarımız da henüz öğrenci yok. Ondan dolayı rahatız yapıp, bitirip öğrenci alacağız gibi meseleler var. Yani bir 20 tanesinde herhangi bir zorluk yaşamayacağız. Ama geriye bir 20 kadar yine okulumuz kalıyor. Bunlar da sıkı bir planlamayla niyetimiz 2023 yılı içerisinde bu yapıların tamamının modernleşmesi ve öğrencilerimizin hem ruh sağlığı hem beden sağlığı açısından güzel bir ortamla onları kavuşturmak” şeklinde konuştu.