Yılmaz, devamında bu projenin ilçeye olan katkılardan bahsederek şu ifadelerle çağrıda bulundu; "
BU HAYALİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN KAMUOYU OLUŞTURALIM İNŞALLAH. NECDET YILMAZ EĞİTİMCİ ARAŞTIRMACI YAZAR
80-90 YILLIK PROJE HALA HAYATA GEÇİRİLEMEDİ...
Senirkent ilçemizden bahsediyoruz. Kocadağ'ın kuzeyine meskun edilen güzel ve bereketli ilçemiz. Kocadağ'ın hemen güneyinde 7 km. mesafede Atabey ilçemiz var. Atabey - Isparta arası 25 km. Bu yol zikzaklarından arındırılırsa daha da kısalacak.
Senirkent ilçemiz ise Isparta'ya Uluborlu ve Keçiborlu üzerinden gidiyor. Katettiği mesafe ise takribi 74 km. Yani her araç gidiş ve gelişte toplam 100 km. fazladan yol gidiyor. Ona göre daha fazla zaman, işgücü ve akaryakıt harcıyor. Bunu yılllara, on yıllara vurduğunuz zaman maliyet katbekat katlıyor.
ÇÖZÜM TÜNEL!
Çözüm son derece basit! Senirkent - Atabey arasına yaklaşık 7 km uzunluğunda bir tünel inşa etmek. Kocadağ'ı Afyon'da okuduğu yıllarda yayan olarak kat eden rahmetli Demirel, 1960'lı yılların ilk yıllarındaki başbakanlığı döneminde dillendirmiş ancak o günkü şartlarda gerçekleşememiş bir proje. Atabey'in akilleri bu konuyu her daim dillendiriler.
TÜNEL YAPILIRSA NE OLUR?
Devekaya'dan Kısık Vadisi güzergahından Atabey'e açılacak bir tünel Senirkent'imizi Ispartaya en yakın ilçelerden biri haline getirir. Hali hazırda Isparta - Atabey arası 25 km. , takribi 10 km. tünel ve çevre yollarını dahil edersek oldu mu 35 km. Dolayısıyla, Uluborlu, Senirkent, Büyükkabaca, hatta ve hatta Yalvaç'ın doğusundaki ki köylerinin büyük ekseriyeti bu bölgededir, bu yol ile il merkezine daha kısa, daha ucuz ve daha çabuk gidip gelme imkanına kavuşacaklardır.
BU KADAR MI?
Sadece bu kadar mı? Asıl konu Antalya - Ankara yolu yaklaşık 150 km. kısalacaktır. Isparta'dan Ankara'ya gidecek olan araçlar açılacak bu tünel sayesinde 50 km daha az yol gidecekler, bu güzergah üzerinden Bozdurmuş Beli aşıldıktan sonra Çay yolunu takip ederek Ankara'ya daha kısa zamanda daha az maliyetle varabilmeniz mümkündür. Dolayısıyla Antalya'ya yaz ve kış turizmi için İç Anadolu Bölgesi'nden giden yaklaşık 5 milyon vatandaşımız zamandan ve yakıttan tasarruf edecektir.
Asfalt yolların ekonomik ömrü 20-40 yıl arasında değişebildiği, hatta düzenli ve planlı bir bakım ve onarım yapıldığı takdirde bu yolların ekonomik ömrünün daha da uzadığı bilinmektedir. Buna göre asgari yirmi yılda sadece yakıttan sağlanacak tasarruf bile yolu kısaltacak tünelin maliyetinden katbekat fazla olacaktır.
SENİRKENT AH DEDİ, SESİ ATABEY'DEN ÇIKTI!
30 Ocak 2023 tarihinde Atabey sayfasında konuyu gündeme taşıyan değerli hemşehrimiz, büyüğümüz Necdet Yılmaz'a teşekkür ediyoruz.
İşte o paylaşımdan önemli bölümler...
1 - Büyüklerimiz Atabey Senirkent arasında bir tünel veya yol ile ulaşımın sağlanmasının ilçemiz için gerekli olduğunu her zaman bahsediyorlar. Hatta Çobanların patika bir yolla (Bu yol Romalıların ticaret yapmak, vergi ve asker toplamak için yapılan yollardan biridir) Senirkent, Büyükkabaca arasına bu yolla inildiğinden bahsedirlerdi. İnşallah bu yol planlamaya alınıp ilçemize katkı sağlar ve Senirkent'e giden yol kısalır.
2 - Hüseyin Hadi Ergül - Rahmetli babam Senirkent'te dokumacılık yaparken yaya olarak gidip gelmis Kısık'ın oradan.
3 - Hasan Senerdi - Rahmetli babam rahmetli S. Demirel'in ilk başbakanlık döneminde bizzat kendisinden istemişti ama ne yazık ki uygulanamadı.
4 - Aslında bu proje sadece Senirkent - Atabey projesi değildir. Yani sadece Senirkent'le Atabey'i birbirine bağlamaz. Aynı zamanda Ankara Antalya yolu hatta İstanbul - Kocaeli - Bilecik - Sakarya - Eskişehir - Afyon illerinin Akdeniz Antalya'ya ulaşımını etkileyen bir tüneldir. Aslında bu tür eylemler yani bu tür projeleri gündeme getirmemiz büyük projelerin ayak sesi ya da kıvılcımdır. Ağlamayan bebeğe emzik verilmez. Atabeyliler olarak her platformda bu tür projeleri gündeme getirirsek, bir de birlik beraberlik olursa bu tür projelerin başlamaması için hiçbir sebep yok. Ancak maalesef en büyük sorunumuz birlik beraberlik.
5 - Isparta - Atabey yolunu neredeyse yarı yarıya kısaltacak yeni yol projesi. Mevcut yol yılan gibi kıvrıla kıvrıla mesafeyi neredeyse ikiye katlamakta.
6 - Mahmut Arısu - Belediye arşivinde rastlamıştım o zamanın Başbakanı S. Demirel ile görüşmeler yapılmış, yolun Belediye imkanları ile açılması kararı alınmış o günün imkanları ve makina imkanlarının kısıtlı olması ile yarıya kadar açılabilmiştir.
7 - Lütfiye Gülcü - 75'li yıllarda radyoda haberlerde bile çıkmıştı: Isparta'dan Senirkent'e Atabey'den 43 km daha azalarak yol açılacak ve buradan gidilecekti. Ama sözde kaldı.
8 - Ali Kaya - 2023'te seçeceğimiz yeni vekillerimiz bu yola ilgi duyarlarsa Anadolu'da (Karadeniz'de) açılan tüneller gibi bir tünel açtirabilirler.
9 - Ali Gürdal - Bu işi gündeme getiren Ayhan Paslı'ya teşekürler. Çeşitli yorumlar, karamsar olanlar var. Şimdiki teknoloji ile istenirse neden yapılmasın ki.
KOCADAĞ'IN ÖTE YANI...
Kocadağ'ın öte yanı böyle düşünür, düşündüklerini böyle dillendirir. Bakalım Kocadağ'ın bu yanı neler diyecek, her şeyden önemlisi neler yapacak?" dedi.
Haber/ Ali Rıza Cesur