CHP Isparta Milletvekili ve PM Üyesi Hikmet Yalım Halıcı, ÇEDES Projesi kapsamında Isparta’da bir okulda "Kurban ibadeti" anlatılırken çocukların eline bıçak verilmesi skandalını Meclis gündemine taşıdı. Halıcı “Okullarda çocuklara çağdaş eğitim müfredatının içerikleri, hayvan sevgisi, doğaya olan saygı öğretilmesi yerine neden kasap eğitimi verir gibi koyun kesme öğretilmektedir?” diye sordu.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından yanıtlanmasını istemiyle Meclis Başkanlığına soru önergesi veren Halıcı Isparta’da bulunan Yaka Şehit Mustafa Baş Ortaokulu’nda manevi danışmanların görevlendirildiği ÇEDES projesi kapsamında ‘Kurban ibadeti’ni anlatmak için küçük çocuklara koyun maketinin kestirildiğini söyleyerek “Öğrencilere ilk olarak kurban pazarlığı yaptırılmış, ardından ise maketten yapılan küçükbaş hayvanların kesilmesi gösterilmiştir. Bu sırada eline gerçek bıçak verilen bir öğrenci hayvanı kesiyormuş gibi yapmış, diğer öğrenciler ise bu sırada dua okumuştur” dedi.
OKULLARDAKİ SKANDALLAR BİTMİYOR
Aynı zamanda TBMM’de Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Üyesi olan Yalım Halıcı önergesinde ayrıca şunları ifade etti:
“İzmir’de Menemen Müftülüğü’nün, ÇEDES kapsamında okuldaki çocukları gerici 24 yaşındaki genç öğretmen ve asteğmen Kubilay’ın şehit edildiği Menemen ayaklanmasından yargılanıp ceza alan Esad Erbili’nin mezarına götürdüğü ortaya çıkmıştır.
Yozgat’taki Atatürk İmam Hatip Ortaokulu’nda ise bir Filistinli gencin elleri kelepçeli şekilde öldürülürken gülümsemesi ve bu olayın sosyal medyada “Onurlu duruş” olarak paylaşılmasından esinlenilen etkinlikte, Filistin bayraklı atkılar takan öğrenciler elleri kelepçeli gibi yaparak kameraya bakıp olayı canlandırmışlardır.
Oysa Anayasanın ‘Eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi’ başlıklı 42. Maddesinde ‘Eğitim ve öğretim, Atatürk ilkeleri ve inkılapları doğrultusunda, çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır’ denilmektedir” ifadelerini kullandı.
CHP’li Halıcı’nın önergesinde yer alan sorular şunlar;
– Okullarda çocuklara çağdaş eğitim müfredatının içerikleri, hayvan sevgisi, doğaya olan saygı öğretilmesi yerine neden kasap eğitimi verir gibi koyun kesme öğretilmektedir? Bunun çocuklara ne gibi faydası vardır? Çocuğun gelişimi ve pedagojik durumu göz önüne alındığında öğrenciler üzerinde oluşacak travmalar nasıl önlenecektir?
– Çocukları gelecek dünyasına hazırlaması gereken okullarda bu amaç yerine ötekileştirişi, şiddet ve kan içeren uygulamalarla nasıl bir nesil yaratılmak istenmektedir? Verilen bu sözde eğitimler, hem öğrencilerin akıl ve ruh sağlığına hem de Anayasa’ya aykırı değil midir?
– Bahsi geçen bu sözde eğitim uygulamalarının durdurulması ve konuyla ilgili uzmanların, eğitimcilerin ve ailelerin görüşlerinin alınarak sağlıklı bir müfredat programına geçilmesi için hangi adımları atacaksınız?
– Laiklik karşıtı ayaklanmalar sonucunda ceza almış kişilerin mezarına neden öğrenciler götürülmektedir? Bunun öğrenciye ne tür bir katkısı olacaktır? Bahsi geçen uygulamalarla ne amaçlanmaktadır? Burada, öğrenciler kullanılarak Laikliğe mi saldırılmaktadır?
– Öğrencilerin pedagojik gelişimine katkıda bulunarak onların hayata hazırlanmasına olanak hazırlayabilecek rehber öğretmenleri atamak yerine neden okullara konuyla ilgili uzmanlığı ve formasyonu olmayan manevi danışman sokulmaktadır?
Haber Merkezi