Bu proje, 1856 yılında inşa çalışmalarına başlanmış ve 1866 yılında tamamlanarak işletmeye açılmıştır. İzmir-Aydın hattı, Türkiye'nin demiryolu taşımacılığında bir dönüm noktası oluşturmuştur.

Bu hattın devamı niteliğindeki Dinar'a kadar uzanan demiryolu hattı 1890 yılında hizmete girmiş, ve Dinar'dan Eğirdir'e ulaşan hat ise 1912 yılında tamamlanarak kullanılmaya başlanmıştır. Toplamda İzmir'den Eğirdir'e kadar olan demiryolu hattının uzunluğu 470 kilometre 731 metredir.

Bu hat üzerinde yer alan Eğirdir Demiryolu Köprüsü, Türkiye'nin en uzun demiryolu köprülerinden biridir. Eğirdir Garı'na yaklaşık 300 metre uzaklıkta bulunan bu köprü, yaklaşık 150 metre uzunluğa ve 4.5 metre genişliğe sahiptir. Kuzeyden batı yönüne doğru hafifçe kavisli bir şekilde inşa edilmiştir ve 9 ayağa dayanmaktadır. Bu ayağın her iki ucunda 8'er, köprünün ortasında ise 10'ar metre yükseklikte ve 15'ar metre aralıklı piramidal demir direkler bulunmaktadır. Bu direkler, 6x6 metre boyutundaki beton blokların üzerine oturtulmuştur ve blokların yüksekliği yerden 1 ila 3.5 metre arasında değişmektedir.

Altın Fiyatlarında Hareketlilik Devam Ediyor Altın Fiyatlarında Hareketlilik Devam Ediyor

Köprü üzerine, 190 santimetre boyundaki 180 adet demir travers ile 153 santimetre genişliğinde bir hat döşenmiştir. Ayrıca, köprünün her iki tarafında, 85 santimetre genişliğinde demir tabanlı yaya yolu ile dış kenarlarında birer metre yüksekliğinde ve 2.5 metre aralıklı 60 adet demir korkuluk yer almaktadır. Bu özel köprü, demiryolu taşımacılığı tarihinde önemli bir mühendislik başarısı olarak kabul edilmektedir

Editör: Ali Rıza Cesur