Kosovalı, paslanmış araç kullanmanın hem güvenlik açısından tehlikeli olduğunu hem de aracın görsel bütünlüğünü olumsuz etkileyebileceğini belirtti. Pas veya korozyonun, kimyasal bir tepkime sonucu aracın parçalarının oksitlenmesine ve dış yüzeyde kaplamanın aşınmasına yol açtığını açıkladı. Bu durumun kısa vadede ciddi sorunlar doğurmasa da uzun vadede aracın dış yüzeyini ciddi şekilde etkilediğini vurguladı.
Mehmet Kosovalı, konuyla ilgili olarak şu kısa demeci verdi: "Paslanmış araçların bakımı ve onarımı, araç sahiplerinin dikkat etmesi gereken önemli bir konudur. Bu işlemleri doğru bir şekilde gerçekleştirerek aracın güvenliği ve görünümü üzerinde olumlu etkiler sağlayabiliriz. Paslanmış araçların bakımını ihmal etmemek ve gerekli onarımları zamanında yapmak, aracın ömrünü uzatırken sürüş güvenliğimizi de artırır" DEDİ.
Paslanmış araçların eski haline getirilmesi için yapılması gerekenleri anlatan Kosovalı, öncelikle araçtaki pas alanlarının belirlenmesi gerektiğini ifade etti. Pas türlerine göre farklı müdahale yöntemlerinin uygulanması gerektiğini söyledi. Ardından aracın boya kodunun bulunması gerektiğini ve boya malzemelerinin temin edilmesi gerektiğini belirtti.
Paslanmış bölgenin temizlenmesi ve hazırlanmasının ardından, tamirat işlemine başlandığını açıklayan Kosovalı, pas çözücülerin mutlaka kullanılması gerektiğini ifade etti. Ardından astar uygulama aşamasına geçildiğini ve bu aşamada özenli bir çalışma yapılması gerektiğini söyledi. Son olarak metal boyama işlemine geçilmesi gerektiğini ve bu işlemlerin titizlikle uygulanması gerektiğini vurguladı.
Haber/ Ali Rıza Cesur