Bakanlık, markanın "tek yıkamada leke çıkarma" iddiasını çürütürken, gerçek sonuçların sekiz yıkama gerektiğini ortaya koydu.

YURTLİG Satranç Turnuvası İl Finalleri Tamamlandı
YURTLİG Satranç Turnuvası İl Finalleri Tamamlandı
İçeriği Görüntüle

Procter & Gamble’ın ‘Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi’ isimli toz deterjanı için yayınlanan reklamlarda, markanın diğer rakiplerine göre daha az deterjanla daha iyi temizlik sağladığı iddia edilmişti. Ancak, bu iddialar Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı inceleme sonucu geçerli bulunmadı.

Reklamda, Ariel'in sadece bir ölçek deterjan kullanarak rakiplerine göre daha üstün performans gösterdiği öne sürülmüştü. Ancak, yapılan testlerde bu iddiaların doğru olmadığı, IPSOS raporunun geçerliliğinin bulunmadığı ve testlerin doğru koşullarda yapılmadığı belirlendi. Ayrıca, Ariel'in reklamında belirtilen "tek yıkama" iddiasının gerçeği yansıtmadığı, lekelerin ancak sekiz yıkama ile temizlendiği ortaya çıktı.

Ticaret Bakanlığı, bu yanıltıcı reklam nedeniyle Ariel markasına 2,2 milyon lira idari para cezası ve reklamlara son verme kararı aldı.

Kaynak: HABER MERKEZİ