Dr. Sağdıç’ın konuyla ilgili yaptığı bilgilendirme açıklaması şöyle: 

“Ülkemizde 1-7 Aralık tarihleri arası acil sağlık hizmetleri haftası olarak kutlanmaktadır. Acil sağlık hizmetleri, 24 saat kesintisiz hizmet veren sağlık zincirimizin önemli bir halkasıdır. 112 acil sağlık hizmetleri; beyin kanaması, kalp krizi gibi acil hastalıklar, kazalar, endüstriyel yaralanmalar, deprem, sel, yangın gibi kitlesel yaralanmalar durumunda devreye girer, etkin ve hızlı müdahale ile ölümlerin önlenmesi, kalıcı hasarların engellenmesi amaçlı çalışır. Acil sağlık hizmetleri; ülke genelinde günün 24 saatinde, ücretsiz olarak, 112 acil çağrı hattı üzerinden yapılan aramalar ile harekete geçer, olay yerine en kısa sürede ulaşarak, hasta ya da yaralıya gerekli tıbbi müdahaleyi yapar ve ihtiyaç halinde en uygun sağlık merkezine ulaştırır.

Tüm illerimizde 112 komuta kontrol merkezlerinin dijital altyapıları mevcuttur. İllerden gelen çağrıların dijital haritalar üzerinden yer tespiti, ses kayıtları, ambulans takibi ve hastanelerin kritik yatak doluluk durumları anlık takip edilmektedir. Ülkemiz genelinde her türlü coğrafi ve iklim şartlarında hastalarımıza ulaşmak amaçlı hava, deniz ambulansı, paletli ambulans, yoğun bakım ambulansı, obez ambulansı ve 4 hasta taşıma kapasiteli ambulanslar hizmet vermektedir. Özellikle uçak ve helikopter ambulansları hizmetleri ile uzak mesafeler kısalmış, organ nakli ve diğer hayati durumlara hızlı müdahale ile can kayıpları ve sakatlıkların önlenmesinde büyük aşama kaydedilmiştir.

112’yi arayan kişilerin, hasta/yaralının konumuna dair adres bilgilerini doğru vermesi, trafikteki diğer sürücülerin, ambulansa ait siren sesi duyulduğunda ya da tepe lambası yanarken görüldüğünde, ambulansların geçiş önceliğine riayet ederek ambulansa yol vermesi vakaya ulaşım süresinin kısaltılması açısından hayati derecede önemlidir. Ayrıca 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin hayati tehlike durumu olmayanlar tarafından gereksiz yere meşgul edilmesi, zaman ve işgücü kaybına yol açmakta daha da önemlisi gerçek sağlık yardımına ihtiyacı olan hasta ve yaralılara ulaşmayı geciktirmektedir.

Bu bağlamda Yalvaç Devlet Hastanesi bünyesinde bulunan acil servis kliniğimiz Yalvaç ilçesine ve civar yerleşim yerlerine kesintisiz 7 gün 24 saat acil sağlık hizmeti vermektedir. Hastanemiz acil servis bünyesinde görevli uzman ve pratisyen hekimlerimiz, deneyimli yardımcı sağlık personellerimiz ve çok sayıda sağlık hizmeti elemanları hastalarımıza acil sağlık hizmetlerini özveri ve titizlikle sunmaktadırlar.

Acilimiz bünyesinde 1 acil triyaj odası, 1 kırmızı alan birimi, 1 sarı alan birimi, 1 yeşil alan birimi, radyoloji ünitesi, laboratuvar ünitesi, kan alma, EKG, enjeksiyon, pansuman, gözlem odası ve 2 adet hasta nakil ambulansı bulunmaktadır.

Hastanemiz aciline ayaktan başvuran hastalarımız hasta yönlendirme personeli tarafından karşılanıp triyaj alanına alınır. Eğitimli triyaj hemşiresi tarafından ilk değerlendirmesi yapılır, vital bulguları ölçülüp kaydedilerek yeşil, sarı veya kırmızı kod verilerek triyaj işlemi tamamlanır. Yeşil alan hastaları hasta kayıt biriminde kayıt olduktan sonra yeşil alana yönlendirilir.

Sarı alan hastaları travma durumuna göre dahili ve travma gözlem alanlarına alınır. Kırmızı alan hastaları kayıt yapılmadan hızlı bir biçimde resüsitasyon alanına alınır ve müdahaleleri oradaki ekip tarafından gerçekleştirilir.Kayıt kabul işlemleri hastanın durumuna göre hastanın kendisi, hasta yakınları, yönlendirme personelinin hasta kayıt birimine başvuruları ile yapılır. Hasta kayıt biriminde çalışan veri giriş elemanı sosyal güvence gözetmeksizin hastaların ilk kaydını T.C kimlik numarası ile yapar. 

Acil muayene odalarına yönlendirilen hasta muayene olur ve ilk gören hekim tarafından, acil servis muayene kartı eksiksiz olarak doldurulur. Tüm tetkikler bilgi işlem sisteminden istenilir. Hasta hekiminin talimatı doğrultusunda yönlendirme personelince tetkik, tedavi ve gözlem için ilgili birimlere götürülür.

Acil gözlem birimlerinde, triyaj biriminden veya ambulans biriminden hastalar kabul edildikten sonra gözlem birimindeki hekim tarafından tekrar değerlendirilir, hasta kartında önerilen tedavi, gözlem hekimi tarafından onaylandıktan sonra hemşire tarafından uygulamaya konulur. Gözlem birimindeki hastalardan istenilen ek radyolojik tetkikler gerekli görüldüğü takdirde ilgili birimlere hasta yönlendirme personeli refakatinde gönderilir. Gözlem biriminde alınan kan örnekleri laboratuvara gönderilir.Gözlem birimince acil hekimleri tarafından değerlendirilen hasta için istenecek konsültasyonlar bilgiişlem sistemi kullanılarak istenir.  Konsültasyonlar gözlem odasında, konsültan hekim tarafından hasta başında gerçekleşir. Hastanın takibinden sorumlu acil doktoru hasta hakkında gerekli bilgiyi konsültasyon hekimine verir. Konsültasyon cevabında hastaya verilecek tedavi, takip süresi, yatış veya taburculuk önerisi açık bir şekilde konsültasyon formunda belirtilir. Yatış kararı verilen hastaların yatış işlemi bilgi işlem sistemi üzerinden konsultan hekim adına yapılır ve hasta yardımcı yönlendirme personeli tarafından servis yatağına götürülür. İlgili serviste yatak doluluğu olması durumunda nöbetçi süpervizör tarafından uygun bir serviste hastaya yatak ayarlanır.

Acil serviste değerlendirilen ilk müdahalesi yapılan ve konsültasyon işlemleri tamamlanan hastalardan yoğun bakım ihtiyacı olanlar yardımcı yönlendirme personeli, hemşire ve gerekli durumlarda doktor eşliğinde yoğun bakım yatağına götürülür. Yoğun bakım yatak doluluğu olması durumunda hastaların tedavisi devam eder ve 112 koordinasyon merkezi aracılığıyla dış merkezlerde uygun yoğun bakım yeri aranır. Yoğun bakım yeri aranması ve sevk işlemleri nöbetçi acil uzmanı ve nöbetçi idari amir bilgisi dahilindegerçekleştirilir.Gözlem biriminde tedavisi tamamlanan hastalar ise acil servis nöbetçi uzmanının onayı ile taburcu edilir.

Altın Fiyatları Düşüşe Geçti İşte Son Durum Altın Fiyatları Düşüşe Geçti İşte Son Durum

Triyaj alanından ve ambulans karşılama biriminden ilk muayenesi ve müdahalesi yapılan hastalardan genel durumu kötü-şuuru kapalı olan, vital bulguları anormal olan, multipl travmaya sahip, zehirlenme, kalp krizi, beyin kanaması gibi hayati tehlikesi yüksek olan hastalar kırmızı gözlem alanına alınır. Burada medikal tedavileri düzenlenir, muayeneleri tekrar tekrar değerlendirilir, tahlil ve tetkikleri ivedilikle yapılarak monitörize şekilde yakın takipte izlenirler. Sonrasında ilgili klinik branşlara konsülte edilerek yatış veya gerekirse üst basamak merkeze sevki planlanır.

Zorlu şartlar altında fedakarlıkla görevini yapan tüm Acil Sağlık Hizmetleri Çalışanlarımızın ‘1-7 Aralık Acil Sağlık Hizmetleri Haftası’ kutlu olsun.”

ACİL SERVİSİMİZİN EN BÜYÜK SIKINTISI AMBULANS SAYISININ YETERSİZLİĞİ

Biz de tüm acil servis çalışanlarımızın haftasını kutluyor, özverili çalışmaları nedeniyle kendilerine teşekkür ediyoruz.

Ancak, gazete olarak Acil Servisimizde yaşanan en büyük sıkıntının ambulans sayısının yetersizliği olduğunu düşünüyoruz.

Bu ölçüde büyük ve bölgede yaklaşık 100 bin nüfusa hizmet verme potansiyeline sahip hastanemize daha fazla sayıda ve güncel ambulansların kazandırılmasının hizmet kalitesini arttıracağını düşünüyor, siyasilerimizi bu konuda göreve davet ediyoruz.

Kaynak: Haber Merkezi