Son zamanlarda internet aboneliği işlemleri için tüketicilerin sık sık arandığını ve bu durumun tüketicileri rahatsız ettiğini belirtti.

Altay, hizmet aldıkları firmalardan işlem yapmadan önce mutlaka teyit almaları gerektiğini vurguladı. Özellikle "0212, 0312, 0800 ve 0850" gibi numaralardan yapılan aramalarla tüketicilere abonelik sonlandırma, yeni abonelik başlatma ya da avantajlı kampanyalar ve fırsatlar önerildiğini ifade etti. Bu tür aramalar nedeniyle onlarca şikayet aldıklarını belirten Altay, tüketicilerin bu aramalar karşısında ne yapacaklarını sorguladıklarını ve şikayette bulunduklarını dile getirdi.

Altay, dolandırıcıların tüketicilere yeni abonelik yaptığı ve önceki abonelik sözleşmesinin feshedildiğini belirterek, taahhüt süresi bitmediğinden tüketiciye cayma bedeli ödettiklerini ve yeni abonelikte belirtilen meblağın üzerinde fatura kesildiğini söyledi.

Akdeniz'de Deprem Meydana Geldi Akdeniz'de Deprem Meydana Geldi

Bu tür dolandırıcılık girişimlerine karşı dikkatli olunması gerektiğini vurgulayan Altay, "Tüketiciler kendi hizmet aldıkları internet firmalarını aramadan, teyit almadan kesinlikle kendilerini arayan ve kimin aradığı belli olmayan numaralardan bir işlem yaptırmasınlar. Taahhüt bitmeden abonelik sonlandırılırsa ve işlem yapılırsa tüketici cayma bedeli ödemek zorunda kalabilir." uyarısında bulundu.

Haber Merkezi

Editör: Ali Rıza Cesur