Isparta

CHP İl Başkanı Şenol Vatandaşı Mağdur Etmek Doğru Değil

Isparta merkezde trafik düzenini artırmak amacıyla Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) ve kırmızı ışık ihlali uygulaması başlatılacak.

Abone Ol

Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Belediye Meclisi’nde yaptığı bilgilendirmede, EDS sisteminin Türkiye genelinde uygulanan bir sistem olduğunu ve Isparta’da dört ana koridorda uygulanacağını açıkladı. Sav ve Çünür yollarında toplam dört koridor ve 21 kırmızı ışık ihlal tespit sistemi kurulacak; başlangıçta on kavşakta bu sistem uygulanacak. 

CHP Isparta İl Başkanı Vedat Şenol, uygulamanın vatandaşları mağdur edebileğini savundu. Şenol, trafik cezalarının artırılmasının vatandaşlar üzerinde olumsuz etkiler yaratacağını ve hız limitlerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini belirtti.

VATANDAŞA CEZA YAZMAK ESAS AMAÇ OLMAMALIDIR

Trafik cezalarının devlet gelirleri için bir kaynak olarak kullanılmasını eleştirerek, vatandaşların eğitilmesi ve bilgilendirilmesi gerektiğini belirten Şenol ifadelerinde; "Trafik kurallarının hemen hemen en iyi uygulandığı illerden biriyiz. Yaya geçitleriyle ilgili, kırmızı ışıklarla ilgili bir sürü tedbir var. Bu EDS sistemi denilen sistem anladığım kadarıyla Çünür yolunda ve Sav yolunda uygulanacak. Burada kırmızı ışık ihlalinden bahsediliyor. Şuanda kentte kırmızı ışık ihlalinin çok olduğundan bahsediliyor. Burada hız olayı var. Şuanda Isparta'da Keçiborlu yolu var. Keçiborlu yolu çift yol olmasına rağmen, 50 km hızla ölçüm yapılıyor. Yüzde 10 artısıyla 55 km hız. Bu hızı 56 ile geçtiğinizde araca ceza geliyor. Isparta'da bir çok kişi bu cezayı yedi. Hele hele, Ankara ve Antalya tarafından gelen adam 100 km hızın üzerinden geliyor. Çift yol olduğu için de kimse 50 km hız olarak düşünemiyor. Çok büyük cezalar yazılıyor. Belediyeler buralarda çok büyük kurnazlık yapıyor. Bildiğim kadarıyla Keçiborlu belediyesi, buradan pay alıyor. Bu pay belediyeye aktarılıyor. Ama vatandaş mağdur ediliyor. Trafik kuralları vatandaşa ceza yazma veya yolunacak kaz görmek değildir. vatandaşı eğitmek ve anlatmakla olur. Eğer öyle bir yol yapıldıysa, bu Antalya'da azami hız 50 km değil. 70- 80 km konuluyor. O yolda çok uzun bir yolu çok az bir hızla geçiyorsunuz. Bu olacak şey değil. Tabi sürücüler buna çok uymadığı için anormal şekilde paralar yazılıyor. AKP hükümeti herhalde kaynak ararken vatandaşa ceza yazarak, trafik kurallarını aşırı yorumlayarak , ya da vatandaşın aleyhine kullanarak, vatandaşa tuzak kurarark bu cezalar yazılıyor. Biz bunu doğru bulmuyoruz. Eğer Isparta'da da bu düşünceyle sistem kurulursa inanın Sav yolunda zaten çok insan yedi. Şuanda bile insanlar ceza yiyor. Ve sürücüler kağnı gibi gidiyor. Bu hızın en azından artırılması gerekiyor. Vatandaşa tuzak kurmak ceza yazmak esas amaç olmamalıdır. Devletin hazinesi gelir kaynağında bu trafik cezaların çok büyük bir yeri olmuş. Böyle birşey olmaz ya. Hükümet vatandaş için olmalı. Ancak hükümet vatandaşı cezalandırmak için yeni uygulamalar keşfediyor. Ben Isparta Belediyesi'nin de böyle bir uygulamaya girmesini doğru bulmuyorum. Burada özel sektördeki firmalarla anlaşıp bu sistemi kurup, Isparta trafiğini kullanan sürücülere müthiş bir şekilde ceza yazılacağını düşünüyorum. Vatandaşın bu konuda tepkisini ne olacağını merak ediyorum" ifadelerini kullandı.