Isparta’nın Eğirdir ilçesinde mülkiyet sorunundan dolayı Çiftçi Kayıt Sistemine (ÇKS)’ye kayıt olamayan çiftçilerin sorunu çözüldü.

Eğirdir Belediye Başkanı Veli Gök açıklamasında; “18 Kasım 2023 tarih 32373 sayılı resmi gazetede yayınlanan Tarım ve Orman Bakanlığı Çiftçi Kayıt Sistemi Yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik.

Mülkiyet sorunundan dolayı çiftçi kayıt sistemine kayıt olamayan ilçemizde özellikle Serpil, Yukarı Gökdere, Tepeli ve Yuvalı köylerimizdeki vatandaşlarımızın ÇKS sorunu çözüldü.

Çiftçilerimiz Yönetmelik hükümlerine göre İlçe Tarım Müdürlüklerinden hazırlayacağı evraklarla ÇKS sistemine kayıt olup devlet desteklerinden faydalanabilecekler. Yönetmeliğin değiştirilmesine destek sağlayan Tarım ve Orman Bakanımız İbrahim Yumaklı’ya, Isparta Milletvekilimiz Mehmet uğur Gökgöz’e, Isparta Milletvekilimiz  Osman Zabun’a, AK Parti Isparta İl Başkanı ve İl Genel Meclisi Başkanı Serkan Keskin’e tüm vatandaşlarımız adına sonsuz teşekkür ediyoruz” ifadelerine yer verdi.

YÖNETMELİK

Tarım ve Orman Bakanlığından:

Isparta 10 Gün Boyunca Kitaplarla Şenlendi Isparta 10 Gün Boyunca Kitaplarla Şenlendi

ÇİFTÇİ KAYIT SİSTEMİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK

YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1- 27/5/2014 tarihli ve 29012 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çiftçi Kayıt Sistemi Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (l) ile (m) bentleri yürürlükten kaldırılmış, (o) bendinde yer alan “Millî Emlâk Müdürü” ibaresinden önce gelmek üzere “Emlak Müdürü veya” ibaresi eklenmiş ve aynı bentte yer alan “yetkili temsilcilerinden oluşan komisyonu,” ibaresi “yetkili temsilcisi veya ilgili kamu kurumu yetkili temsilcisinden oluşan komisyonu,” şeklinde değiştirilmiş; (ö) bendinde yer alan “Mal Müdürü” ibaresi “Milli Emlak Müdürü veya Milli Emlak Şefi” şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiştir.

“ğğ) İntikali yapılmamış arazi: Tapu sicilinde kayıtlı malikin ölümü halinde miras hakkının, mahkeme ya da noterden alınmış veraset belgesinde belirtilen mirasçılar adına 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu veya 3/7/2005 tarihli ve 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanununun hükümlerine göre tescil işlemi yapılmamış arazileri,

hh) Mirasçılık belgesi: 4721 sayılı Kanunun 598 inci maddesine göre; başvurusu üzerine yasal mirasçı oldukları belirlenenlere, sulh mahkemesince veya noterlikçe verilen ve mirasçılık sıfatlarını gösteren belgeyi,”

MADDE 2- Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

“(7) Taahhütnameye konu araziler, üretim yılına ait uydu görüntüleriyle ya da tespit komisyonları tarafından yerinde kontrol edilir.

(8) Mirasçı/mirasçılar ya da hissedar/hissedarlarca; taahhütnameye konu arazilere üretim yılı içerisinde itiraz edilmesi durumunda bu arazilere ait kayıtlar, içinde bulunulan üretim yılından itibaren taahhütname süresinin sonuna kadar, itiraz edilen hisselere tekabül eden alanlar için sonlandırılır.

(9) Verasetten iştirak olup taahhütname ile başvurulan arazilere, hissedar/hissedarlar ve/veya mirasçı/mirasçılar tarafından itiraz edilmesi durumunda bu arazilere ait kayıtlar içinde bulunulan üretim yılından itibaren taahhütname süresinin sonuna kadar verasete konu hisselere itiraz edilen alanlar için sonlandırılır.

(10) İntikali yapılmamış araziler için taahhütname ile yapılan başvurulara mirasçı/mirasçılarca itiraz edilmesi durumunda, mirasçılık belgesi istenir.”

MADDE 3- Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin altıncı fıkrasının (d) ile (f) bentleri yürürlükten kaldırılmış; (e) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş; (ı) bendinde yer alan “defterdarlıktan veya mal müdürlüğünden” ibaresi “ilgili kurum ve kuruluşlardan” şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiş; aynı maddenin dokuzuncu fıkrasında yer alan “taahhütnamelerin” ibaresi “taahhütnamenin”  şeklinde değiştirilmiş; onuncu fıkrasının birinci ve üçüncü cümleleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“e) Verasetten iştirak olup, hisse oranları belli olmayan arazileri hissedarlardan birinin kullanması durumunda diğer hissedarların tamamıyla yapılmış; EK-4’te yer alan kira sözleşmesi, kira sözleşmesine sahip olunmaması halinde EK-7’de yer alan muvafakatname, bunun da mümkün olmaması durumunda EK-5’te yer alan taahhütname istenir.”

“k) Muris üzerinde olan ve mirasçı/mirasçıları adına intikali yapılmamış tarım arazilerinin belirlenen bölümlerinin kullanımı için EK-5’te yer alan taahhütname ile müracaat edilmesi esastır.

l) Başvuru yapılan arazide, kendine ait hissesi olmaması durumunda hissedarlarla yapılmış EK-4’te yer alan kira sözleşmesi istenir. Söz konusu tarım arazisi ile ilgili kira sözleşmesine sahip olunmaması halinde EK-5’te yer alan taahhütname istenir. Bu arazinin verasetten iştirak olup, hisse oranları belli olmaması durumunda tüm hissedarlarla yapılmış; EK-4’te yer alan kira sözleşmesi, kira sözleşmesi olmaması durumunda ise EK-5’te yer alan taahhütname istenir.”

“Taahhütnameye konu arazilere ilişkin ÇKS kayıtları üretim yılının Mart ayı içerisinde on beş gün süreyle il/ilçe müdürlükleri ve muhtarlıklarda askıya çıkarılmak suretiyle ilan edilir.”

“Hissedar/hissedarlar ve/veya mirasçı/mirasçılar haricinde daha sonra yapılacak itirazlar değerlendirmeye alınmaz ve herhangi bir hak doğurmaz.”

MADDE 4- Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) ve (f) bentleri yürürlükten kaldırılmış, (g) bendinde yer alan “Hisseye” ibaresi “Kadastro veya tapulama tutanaklarının malik hanesinde ya da edinme kısımlarında Maliye Hazinesi yazan araziler hariç olmak üzere,  hisseye” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 5- Aynı Yönetmeliğin EK-5’i ekteki şekilde değiştirilmiş olup Ek-6’sı yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 6- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 7- Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.

Editör: Özge Çelik