Eroldu, trafikteki araçların üçte birinin 13 yaş ve üzerinde olduğunu belirterek, bu araçların çevreyi ciddi anlamda kirlettiğini vurguladı. Çevreyi koruma adına Çevre Bakanlığı bünyesinde bir fon oluşturulması ve eski araçların hurdaya ayrılması için teşvik verilmesi önerisini sundu.
Eski Araçların Çevre Kirliliğine Etkisi
Eroldu, Türkiye'de yaklaşık 10 milyon aracın 13 yaş ve üzerinde olduğunu belirtti. Bu araçların, çevre kirliliğinin %95'ine neden olduğunu ve yeni nesil araçlara göre iki kat daha fazla yakıt tükettiğini ifade etti. Hurda teşviki ile bu araçların trafikten çekilmesinin yakıt ekonomisine ve çevresel etkilerin azalmasına önemli katkı sağlayacağını dile getirdi.
Hurda Teşviki İle Çevresel ve Ekonomik Kazanç
Geçmiş yıllarda uygulanan araç değiştirme teşviklerinin yeniden hayata geçirilmesi gerektiğini belirten Eroldu, bu teşviklerin suistimal edilmemesi için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini vurguladı. Önerilen fon modeli ile eski araçlar belli bir bedel karşılığında hurdaya ayrılarak yenilenmeye teşvik edilecek. Bu sayede hem çevresel faydalar sağlanacak hem de ülkenin yakıt faturasını düşürerek ödemeler dengesine olumlu katkılar yapılacak.
Otomotiv Sektöründeki Durum ve Hibrit-Elektrikli Araçlar
OSD raporlarına göre, Türkiye'de otomotiv üretimi geçtiğimiz yıla göre %7 gerilerken, ihracat %1 oranında yavaşladı. Buna rağmen otomotiv sektörü, 26,7 milyar dolarla yılın ilk 9 ayında ihracatta lider konumunu korudu. Eylül ayında 3,4 milyar dolarlık ihracat rekoru kırıldığı da açıklandı. Eroldu, hibrit ve elektrikli araçların teşvik edilmesinin Türkiye'nin sıfır emisyon hedeflerine ulaşması için büyük bir adım olacağını belirtti