Altay, "cayma bedeli" tuzağına karşı vatandaşları uyardı ve 0212, 0312, 0800 ve 0850 gibi numaralara karşı dikkatli olmaları gerektiğini söyledi.
Altay, bu numaralardan tüketicilere aboneliğin sonlanacağı, yeni abonelik başlatma veya daha avantajlı kampanyalar ve fırsatlar öne sürülerek rahatsız edildiğini ifade etti. "Bu konuda onlarca şikayet alıyoruz" diyen Altay, tüketicilerin bu aramaların ne şekilde çekilmek zorunda oldukları veya arayanları her seferinde engellemek zorunda olup olmadıkları konusunda şikayette bulunduğunu belirtti.
Arayan kişilere, tüketicinin abonelik sonlandırma ve yeniden başlatma yetkileri olduğunu fakat dolandırıcıların bu bilgiyi vermediklerini dile getiren Altay, "Tüketicimizi ikna ettikten sonra yeni abonelik yaptığı için, önceki abonelik sö.
Sözleşmesi feshedildiğinde taahhüt süresi bitmediğinden cayma bedeli ödeyip mağdur oluyor. İkinci mağduriyet ise yeni aboneliğe geçişte belirtilen meblağın üzerinde bir faturanın tüketicilere yansıtılmasıdır" şeklinde konuştu.
Altay, bu tür numaralardan arayan firmaların ve kişilerin tespit edilip önlem alınması gerektiğini vurguladı. Ayrıca, tüketicilere seslenerek, "Internet aboneliği sözleşmesi devam ederken bu numaralardan arayanlara karşı dikkatli olun. Kendi hizmet aldığınız firmaları aramadan ve teyit almadan işlem yapmayın, kişisel bilgilerinizi paylaşmayın. Taahhüt bitmeden abonelik sonlandırılırsa ve işlem yapılırsa tüketici cayma bedeli ödemek zorunda kalabilir" uyarısında bulundu.
Haber Merkezi