Takvimler bundan tam 16 yıl öncesini, 30 Kasım 2007’yi gösteriyordu. Atlas Jet’in İstanbul – Isparta seferini yapan yolcu uçağı Süleyman Demirel Havalimanına ineşe geçtiği sırada Keçiborlu Türbetepe mevkiine düşmüş ve kazada 7’si mürettebat 57 kişi hayatını kaybetmişti.
30 Kasım 2007'de Gerçekleşen Atlasjet 4203 sefer sayılı uçuşu, İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan Isparta Süleyman Demirel Havaalanı'na yapılması planlanmış, tüm yolcular ve mürettebatın ölümüne yol açan bir kazayla sonuçlanan Atlasjet seferidir.
30 Kasım 2007'de Gerçekleşen Atlasjet 4203 sefer sayılı uçuşu, İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan Isparta Süleyman Demirel Havaalanı'na yapılması planlanmış, tüm yolcular ve mürettebatın ölümüne yol açan bir kazayla sonuçlanan Atlasjet seferidir.
Isparta'da düşen uçakta hayatını kaybeden mürettebat ve yolcuların isimleri;
YOLCULAR:
Özlem Karataş
Nuri Tığlı
Bahri Öndürücü
M.Rafi Taşkent
Muhsin Öndürücü
Şakir Özsoy
Kasım Muhammet Saygılı
Perihan Kutlu
Sinem Kutlu
Aysun Fatime Balcı
Mustafa Zengi
Davut Demirkurt
Hayri Tokgöz
Tevfik Büyükçaylı
Mehmet Yiğitbaşı
Zeliha Yiğitbaşı
Özgen Berkol Doğan
Engin Abat
Engin Arık
Sibel Uysal
Mehmet Yılmaz
Necati Kartal
Saniye Kartal
Hakan Ulutaş
İskender Hikmet
Senel Fatma Boydağ
Fahrettin Oğurlu
Özcan Oğurlu
Hakan Yakup Tullu
Alp Tezcan
Oğuz Cafer Çiftçi
Yusuf Çiftçi
Nazire Kurnaz
Gözen Polat
Mustafa Fidan
Doğan Göktaş
Hazal Kaynak
İsa Çobankaya
Saniye Çobankaya
Yaşar Çobankaya
Burhan Tepebaşı
Ruşen Mustafa
Hamza Hemreli
Fuat Güler
Mustafa Çalışkan
Kenan Büyük
Süleyman Hilal
Ayşe Cantürk
Melike Ceylan
Sadettin Baysal
MÜRETTABAT:
Kaptan pilot Serhat Özdemir, ikinci pilot Fahir Aksoy, kabin memurları Mana Topçu, Sinem Hatice Vurbun, Mümine Bulut ve teknisyen Alaattin Güntürk.
1,5 AYLIK CEREN BEBEKDE KAZA KURBANI OLMUŞTU
Bu arada İstabul- Isparta seferini yaparken Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş için alçaldığı sırada Türbetepe'de düşen ait uçakta ölenler arasında 1.5 aylık Ceren Ceylan da bulunuyordu. Ceren bebeğin uçakta hayatını kaybeden yolculardan Melike Ceylan'ın kızı olduğu açıklanmıştı.
TANINMIŞ İSİMLERDE VARDI
Isparta bu korkunç uçak kazasında tanınmış bazı işadamları ile esnaflarını da kaybetti. Eski halıcı esnafından İhsan Tığlı’nın oğlu ve Alaaddin Erkoç’un yeğeni olan genç işadamlarından Nuri Tığlı, Eğirdir eski Belediye Başkan Adaylarından İnşaat Mühendisi Mehmet Yiğitbaşı ve eşi Zeliha Yiğitbaşı, Isparta’nın tanınmış çarşı esnaflarından Tuhafiyeci Mehmet Yılmaz, Zengiler Ticaret sahibi işadamı Mustafa Zengi, Eğirdirli Muhasebeci Mesut Polat’ın kızı Gözen Polat, Keresteci esnafından Süleyman Hilal, Halk Pazarı esnafından Züccaciyeci Davut Demirkurt ve Tevfik Büyükçaylı’da uçakta hayatını kaybeden yolcular arasında bulunuyordu.
KİMİLERİNE GÖRE UÇAK KAZASI HALA AYDINLATILAMADI…
Elim uçak kazasının ardından tam 10 yıl geçti. Bu kaza ile ilgili çok sayıda iddia ortaya atıldı, uçak yolcuları arasında ünlü fizikçilerin de bulunması kaza ile ilgili çeşitli iddiaları da beraberinde getirdi.
Ancak Ulaştırma Bakanlığının görevlendirdiği bir heyet olay sonrası yaptığı inceleme ve araştırmalar sonucu kazanın pilotaj hatasından kaynaklandığına ilişkin rapor açıklandı.
KORKUNÇ ŞÜPHE: UÇAK DÜŞÜRÜLDÜ MÜ?
Feci kazada hayatını kaybedenler arasında 6 bilim adamının bulunması bu soruyu akıllara getirdi.
Düşen uçağın yolcuları arasında Isparta'da düzenlenen bilimsel bir toplantıya katılmak için İstanbul'dan gelen Boğaziçi Üniversitesi Nükleer Fizik Bölümü öğretim üyesi Prof.Dr. Engin Arık, Boğaziçi Üniversitesi Araştırma görevlisi Berkol Doğan, Lisansüstü öğrencisi Engin Abat, Doğuş Üniversitesi Fen Bilimleri Bölümü Başkanı Prof.Dr. Şenel Boyda, Doç.Dr. İskender Hikmet ve Araştırma görevlisi Mustafa Fidan da bulunuyordu.
Isparta'ya gelen bilim adamlarının, Eğirdir ilçesinde gerçekleştirilecek 'Türk Hızlandırıcı Merkezinin Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarının Kurulması' başlıklı DPT projesinin IV. Çalışma toplantısına katılmak için yola çıktıkları öğrenildi.
Korkunç kazada hayatını kaybedenlerin arasında bulunan 6 bilim adamının Türkiye'nin nükleer araştırmalarında çok önemli role sahip oldukları ortaya çıktı.
Kazanın Nükleer enerji konusunun hararetli bir şekilde tartışıldığı ve Türkiye'nin nükleer güç kullanımına ilk adımlarını attığı günlere denk gelmesi soru işaretlerini artırdı.
Vefat eden yolcular arasında Boğaziçi Üniversitesinden Prof. Dr. Engin Arık, Araştırma Görevlisi Özgen Berkol Doğan, Yüksek Lisans Öğrencisi Engin Abat ile Doğuş Üniversitesinden Prof. Dr. Şenel Fatma Boydağ, Doç. Dr. İskender Hikmet ve Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan da bulunuyor.
Bu sabah Süleyman Demirel Üniversitesinin davetlisi olarak, konferans vermek üzere Isparta'ya giden bilim adamlarının mesai arkadaşlarından gelen açıklamalar da bu şüpheleri doğrular nitelikte. Bakın yakın arkadaşları esrarengiz kazada hayatını kaybeden arkadaşlarını nasıl anlatıyor?
ÇOK ÖNEMLİ İŞLER YAPIYORLARDI
Prof. Dr. Şener Fatma Boydağ ve Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan'ın, Doğuş Üniversitesi'nde görev yaptıkları öğrenildi.
Prof Dr., Mithat Uysal, "3 öğretim görevlimiz, proje için Isparta'ya gidiyorlardı. Uçağın düştüğünü öğrendik, çok üzüldük. Çok önemli işler yapan önemli bilim adamlarıydı." diye konuştu.
Öte yandan, hayatını kaybeden Doğuş Üniversitesi öğretim görevlilerinin Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) ile birlikte teknoloji projesini gerçekleştirmek üzere 10 ayrı üniversiteden öğretim görevlileriyle birlikte Isparta'ya gittikleri öğrenildi. Ayrıca, yine Doğuş Üniversitesi'nden Doç. Dr. Serkan Ali Çetin'in de aynı bineceği, ancak daha sonra vazgeçtiği öğrenildi. Bu arada, üniversitede yas ilan edilerek üniversitenin bayrağı yarıya indirildi.
Doğuş Üniversitesi Genel Sekreteri Doç. Dr. Ahmet Ceranoğlu, Atlasjet uçağının Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşmesi sonucu hayatını kaybeden üniversitenin 3 öğretim üyesinin, Türk Hızlandırıcı Merkezinin Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarı Projesi'nin önde gelenleri olduğunu bildirdi.
Üniversitede basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Doç. Dr. Ceranoğlu, Ankara Gölbaşı'nda kurulacak Hızlandırıcı Teknoloji Merkezi için Türkiye'de 10 üniversitede çalışan akademisyenlerce 'Türk Hızlandırıcı Merkezinin Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarı' projesi çalışması başlatıldığını söyledi.
Projenin yüksek teknolojiye yön veren bir çalışma olduğunu kaydeden Ceranoğlu, 'Arkadaşlarımız Türk Hızlandırıcı Merkezinin Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarı Projesinin önde gelenleriydi' dedi.
Bu sabah başlayacak toplantının 6 ayda bir 10 üniversiteden birinde yapıldığını hatırlatan Doç. Dr. Ceranoğlu, çalışmaların değerlendirilmesiyle ilgili bu toplantının, Süleyman Demirel Üniversitesinin talebiyle Isparta'ya alındığını kaydetti.
Doç. Dr. Ahmet Ceranoğlu, 'Kaderin cilvesi. Son 2-3 ay içinde toplantının yapılacağı üniversitenin değişikliği konusunda talep geldi. Süleyman Demirel Üniversitesi daha istekli ve hazırlıklı gibi görünüyordu. Bu değişiklik yapıldı. Çalışmalar arkadaşlarımızın ölümüyle yavaşlamış veya bitmiş değildir. Bu olay bu çalışmaları hızlandırıcı bir güç olacaktır' diye konuştu.
ENGİN ARIK "CERN" ADLI MERKEZDE YÜRÜTÜLEN “ATLAS DENEYİ”NDE ÇALIŞIYORDU
Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen Atlasjet uçağında ölen yolcular arasında bulunan Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Engin Arık'ın, İsviçre'nin Cenevre kenti yakınlarında kurulu, “European Organization for Nuclear Research (CERN)”deki “Atlas Deneyi”nde çalıştığı öğrenildi.
Avrupa ülkelerinin ortak girişimleri ile kurulan bir nükleer araştırma merkezi olan CERN'de yürütülen “Atlas” deneyine Ankara ve Boğaziçi üniversiteleri “Gözlemci” statüde katılıyor.
Boğaziçi Üniversitesi Grubunun başında ise Isparta Süleyman Demirel Üniversitesinde düzenlenen çalıştaya katılmak üzere Isparta'ya giderken uçağın düşmesi sonucu hayatını kaybeden yolculardan Prof. Dr. Engin Arık bulunuyor. Arık başkanlığındaki grup, aynı zamanda “Karanlık madde” arayan “CAST deneyi”nde de çalışıyor.
Boğaziçi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü yetkilileri, “Atlaj Deneyi”nin, yüksek enerji fiziği ile ilgili deneysel bir çalışma olduğunu, “Atlas”ın da bir “detektör” adı olduğunu bildirdi.
İşte Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Engin Arık'ın katıldığı konferanslarda Nükleer Enerji Santralleri hakkında aktardığı kritik ve önemli bilgiler.
Toryum madeni ve gerçeği
Nükleer Enerji Santralleri'nde uranyum yerine kullanılabilecek olan toryumun 21. yüzyılın en stratejik maddesi olacağını ve Türkiye'nin dünya toryum rezervlerinde 2. sırada bulunduğunu belirten Prof. Dr. Arık, "Japonya, elinde hiç toryum bulunmamasına rağmen, toryumla çalışacak nükleer enerji santrallerine yönelik çalışma yapan üç ülkeden biri. Türkiye'de ise bu alandaki bilimsel araştırmalar desteklenmiyor."
1 ton toryum = 1 milyon varil petrol
"Eğer toryum kullanıma sokulabilirse Türkiye elektrik üretmek için petrol ya da doğalgaz satın almak zorunda kalmayacak. Isınma ihtiyacımız için yer altındaki yaklaşık 900 bin tonluk toryum ile ürettiğimiz elektriği kullanabiliriz."
"Bugün dünyada savaşlara neden olan petrolün 1 milyon variliyle elde edilebilen enerji, sadece 1 ton toryum kullanılarak üretilebilecek."
-AYNI UÇAKLA GİTMEYEN DOÇ. DR. ÇETİN KURTULDU-
Bu arada, toplantıya katılması gereken Doğuş Üniversitesinin 4 kişilik grubunun diğer üyesi Doç. Dr. Serkant Ali Çetin'in, Prof. Dr. Fatma Şenel Boydağ, Doç. Dr. İskender Hikmet ve araştırma görevlisi Mustafa Fidan ile bugün Isparta'ya gitmeyerek kazadan kurtulduğu belirlendi.
Ceranoğlu, 3 gün sürecek aynı toplantıya katılması gereken Doç. Dr. Serkant Ali Çetin'in Pazar günkü bölüme katılmak üzere aynı gün uçakla Isparta'ya gideceğini ifade etti.
Öte yandan, üniversitenin bayrakları kaza nedeniyle yarıya indirildi. Bazı öğrencilerin hocalarının ölümü dolayısıyla gözyaşlarını tutamadıkları görüldü.
Kazada hayatını kaybeden Fen-Edebiyat Fakültesi Fen Bilimleri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Fatma Şenel Boydağ, aynı bölümde öğretim üyesi olan Doç. Dr. İskender Hikmet ve araştırma görevlisi Mustafa Fidan'ın fotoğrafları da üniversitenin salonlarına asıldı.
ISPARTA’DA İLK UÇAK KAZASI 1976 YILINDA OLMUŞTU…
Isparta’da 30 Kasım 2007 tarihinde yaşanan uçak kazasının bir benzeri 1976 yılında da yaşanmıştı.
19 Eylül 1976 tarihinde - İstanbul - Antalya seferini yapan THY'ye ait Boeing 727 tipi yolcu uçağı Isparta üzerinde iken alçalma hatası nedeniyle Toros Dağlarına çarpmış ve feci kaza sonucu 8'i personel toplam 155 kişi ölmüştü. Ölenlerin büyük bölümü ise yabancı uyruklu turistlerden oluşuyordu.
Haber32 – Özge Kılınç