Gündüz, tüketicilerin, olgunlaşmamış bir karpuz veya kavunu satın aldıklarında satıcıya bildirerek para iadesi veya ürün değişimi talep edebileceklerini söyledi.
Market, manav ve pazar tezgahlarında satın alındıktan sonra evde dilimlenirken renksiz ve tatsız hale rastlanan 'kelek' karpuz ve kavunun ayıplı ürün statüsünde olduğunu ifade eden Gündüz, tüketiciye bu durumu bildirmenin önemine dikkat çekti.
Gündüz, tüketiciye şu tavsiyelerde bulundu: "Olgunlaşmamış meyve veya sebzeler satışa sunulmamalı. Karpuz alırken, kesildiğinde olgunlaşmamış olduğu anlaşılıyorsa bu durumu satıcıya bildirip, para iadesi veya ürün değişimi talep edebilirsiniz. Satıcı kabul etmezse, zabıta ile tutanak hazırlayarak kurumlara şikayet edebilirsiniz. Tüketici hakem heyetine başvurup, icra mahkemesine dilekçe verebilirsiniz. Mahkeme sonrasında tüketici maddi ve manevi tazminat kazanabilir.
Haber Merkezi