Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, sektör tarihinde ilk kez 1 milyon sınırını aşarak rekor bir başarı elde edildi.
Sektör temsilcileri, bu büyümenin hem iç pazardaki hem de dış pazardaki talep artışından kaynaklandığını belirtiyor. Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2023 yılında büyük bir ivme kazandı. Yıl boyunca, otomobil satışları yüzde 63,2 oranında artarak 967 bin 341 adede, hafif ticari araç satışları ise yüzde 39,2 oranında artarak 265 bin 294 adede yükseldi.
2023 yılında toplam araç satışlarında en çok tercih edilen marka Fiat oldu. Fiat, binek ve hafif ticari araçlarda toplam 193 bin 622 adetlik satış rakamıyla pazar lideri konumunda yer aldı. İkinci sırayı 135 bin 645 adetle Renault, üçüncü sırayı 102 bin 380 adetle Ford, dördüncü sırayı 88 bin 776 adetle Volkswagen ve beşinci sırayı 78 bin 632 adetle Peugeot takip etti.
Otomobil pazarında en çok tercih edilen markalar sırasıyla Fiat, Renault, Volkswagen, Opel ve Peugeot oldu. Bu markaların toplam pazar payı yüzde 40'ın üzerinde gerçekleşti.
Lüks otomobil satışlarına göz attığımızda, Togg'un 19 bin 583 adetlik teslimat rakamıyla en çok tercih edilen marka olduğunu görüyoruz. Tesla ise 12 bin 150 adetlik satışla ikinci sırada yer aldı. Lüks otomobil segmentinde Porsche, Maserati, Lexus, Jaguar, Bentley, Ferrari, Aston Martin ve Lamborghini gibi markalar da Türkiye pazarında satış gerçekleştirdi.
Çinli markaların Türkiye otomotiv pazarındaki etkinliği giderek artıyor. Elektrikli araç segmentinde Çin menşeli araçların pazar payı yüzde 40'ın üzerine çıktı. Chery, 2023 yılında 40 bin 590 adet satış yaparak Çinli markalar arasında lider oldu.
Hafif ticari araç pazarında ise Ford, 71 bin 444 adetle en çok tercih edilen marka oldu. Ford'u sırasıyla Fiat, Peugeot, Renault ve Volkswagen takip etti.
Türkiye otomotiv sektöründeki bu olumlu gelişmeler, sektördeki rekabetin ve tüketici talebinin arttığını gösteriyor.
Haber Merkezi