Hasar maliyet endeksinin hesaplanmasında, aylık olarak asgari ücret artış oranının yüzde 45'i, yedek parça ve aksesuarlar fiyat artış oranının yüzde 30'u, motorlu araçlar fiyat artış oranının yüzde 15'i ve kişisel ulaştırma araçlarının bakım ve onarım fiyat artış oranının yüzde 10'u dikkate alınacak.
SEDDK tarafından yayımlanan genelgeye göre, hasar maliyet endeksine göre hesaplanan mayıs ayı prim artışı azami yüzde 3 olarak belirlendi. Böylece sigorta şirketleri, zorunlu trafik sigortası poliçe fiyatlarında mayısta azami yüzde 3 artış uygulayabilecek.
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Sigortacılık Meslek Komitesi Başkanı Özgür Yılmaz, konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunarak asgari ücretin önemine vurgu yaptı. Yılmaz, hasar maliyet endeksinde en önemli kalemin asgari ücret artışı olduğunu belirterek, hükümetin asgari ücrete zam yapmamasının primlerin artmasını engelleyeceğini ifade etti.
Trafik sigortalarındaki hesaplanan prim oranının sektördeki şirketlere negatif etkilerinden bahseden Yılmaz, serbest tarifeye geçilmesi gerektiğini belirtti. Bu sayede hasarsız sürücülerin daha uygun primlerle poliçe alabileceğini söyledi.
Yılmaz, sektör temsilcilerinin serbest tarife öncesi yarı serbest tarifeye geçilmesi önerisini değerlendirerek, hasar maliyet endeksi uygulamasının serbest tarifeye hazırlık olarak görülebileceğini belirtti.
Haber Merkezi