2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'ne göre, Türkiye'nin toplam yol ağının gelecek yıl 49 bin 793 kilometreye ulaştırılacak.
Gelecek yıl bölünmüş yol uzunluğunun 30 bin kilometreyi geçmesi ve toplam yol ağının 49 bin 793 kilometreye ulaşması öngörülüyor.
TRAFİK GÜVENLİĞİNİ ARTIRAN TEK PLATFORMLU YOLLAR
Güvenlik nedeniyle öncelikli yollar kapsamında bulunan sınır yolları, bağlantı yolları, ağa alınan standart dışı yollar ile ana arterleri birbirine bağlayan ve trafik güvenliğini artırmaya yönelik tek platformlu yolların yapımına da önem veriliyor.
KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NÜN YOL ÇALIŞMALARI
Karayolları Genel Müdürlüğü, bu yıl sonunda bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 712 kilometreye ve tek platformlu yol uzunluğunu 15 bin 685 kilometreye çıkarmayı hedefliyor.
BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞU 30 BİN KİLOMETREYİ AŞACAK
Bölünmüş yol uzunluğunun gelecek yıl 30 bin 18 kilometreye, 2026'da 30 bin 494 kilometreye, 2027'de 31 bin 148 kilometreye ulaştırılması planlanıyor.
YILLDIR BEKLENEN DEREBOĞAZI YOLU HALEN YAPILMADI
Ispartalılar, Türkiye’nin farklı illerinde yapılan yol çalışmalarını hayranlıkla izlerken, kendi yollarındaki belirsizlikler nedeniyle hayal kırıklığı yaşamaya devam ediyor.
Isparta-Konya ve Isparta-Antalya bağlantı karayollarında çalışmaların olmaması, özellikle son yıllarda yaşanan kazaların devamlı olarak artması, vatandaşları “Ne zaman Olacak?” diye düşündürmeye devam ediyor. Son 10 yıl içinde haberlere konu olan Dereboğazı yolu, her kazada, her yeni yol yapım ihalesi duyulduğunda akıllara geliyor.
Vatandaşlar, ülkenin her yerinde yol çalışmaları olduğunu, Isparta’nın da benzer bir yatırımı hak ettiğini savunuyor. “Yıllardır konuşulan Dereboğazı yolu neden gündeme alınmıyor? Bu konuda neden bir adım atılmıyor?” soruları, sosyal medya ve yerel tartışmalarda sıklıkla yer buluyor.