1976, Nürnberg doğumluyum. Orta öğrenimimi Isparta İmam Hatip Lisesi'nde tamamladım. SDÜ Türk Dili ve Edebiyatı mezunuyum. Din sosyolojisi alanında yüksek lisans yaptım. Hayatımın her döneminde yani çocukluğumdan beri yazan, çizen, karikatür yapan, şiir, hikayeler, denemeler yazan yani kitaplarla, kalem kağıtla sürekli haşır neşir olmuş biriyim. Uzun, sıkıcı toplantılarda mikrofona yapışıp kalan, konuşmayı uzatan kişilerin illaki karikatürünü yapardım ki o ortamda bile eğlenebileyim. Bizim çocukluğumuzda malum telefon, bilgisayar yok, televizyonda fazla seçenek yok. En iyi zaman geçirme, eğlenme aracı benim için kitaplar, kalem, kağıttı.
-Eğitici, dini çocuk kitapları yazma fikri nerden geldi?
-İlk kitabım yetişkinler için denemelerden oluşan bir kitap. "Nerde O Eski Sen". Malum hepimiz faniyiz. İnsan belli bir yaştan sonra düşüncelerini, yaşadıklarını, hissettiklerini en yakınlarından başlayarak arkasında kalanlara bırakmak istiyor. Anlamlı mesajlar verebilmek, güzel izler bırakabilmek istedim. Piyasada çok fazla çocuk kitabı var ama her anlamda doyurucu ve güvenilir kaynak bulmak zor. Evet, edebiyatçı olarak şiir, deneme, mizahi hikayeler yazmayı seviyorum ancak sanat, edebiyat özellikle çocuklar ve gençler için yani geleceğimiz için olmalı. En küçük oğlum da büyümeden çocuk kitabını bir an evvel yazmalıyım dedim, yazdım. Ancak bu tip kitaplarda, misal peygamberlerin hayatını anlatırken İsrailiyat'tan alıntı çok fazla görebiliyoruz. Bunları ayırmak istedim. Kuran ve sahih hadisler dışında kitaplarımda rivayetlere, menkıbelere yer vermedim. Ayrıca peygamberlerin savaşı, mücadelesi batılla, küfürle, şirkleydi. Tevhidi anlatmak için ömürlerini adamışlardı. Bu o dönemde kalmış, bitmiş, günümüzü hiç ilgilendirmeyen bir problemmiş gibi anlatıp geçmek günümüz yazarlarının en büyük handikaplarıdır. Hz. Adem'le başlayan ve kıyamete kadar sürecek olan hak batıl mücadelesi bugün de en şiddetli haliyle tüm dünyada sürmektedir. Siyonizm, deizm, ateizm vb'leri gençleri İslam'dan uzaklaştırmak için tüm imkanlarını seferber ederek çalışıyor. Son iki kitabımda yalnızca Peygamberlerin hayatını, surelerin anlamları ve mesajlarını değil bugün benzer meselelerde bir insan olarak ve bir Müslüman olarak ne yapmalıyız sorusu üzerinde duruyorum.
-Son kitabınız yani yeni çıkan kitabınız "Akif'in Maceraları" neyi vurguluyor, ne anlatıyorsunuz?
-Surelerin Arapçasını da anlamlarını da çocuklara ezberletmek zor değil. Sureler inerken hangi olaylar yaşanmış, nüzul sebebi neymiş bununla ilgili de binlerce kaynak bulabilirsiniz. Öncelikle bunu okul dersi gibi değil Akif'in maceralarının içerisinde bir oyun, eğlenceymiş gibi sıkmadan vermek istedim. Çocuklara, gençlere "Sen böyle bir olayda, böyle bir durumda ne yapardın? Günümüzde yani şu zaman diliminde misal Gazze'de binlerce Müslüman çocuk ölürken siyonizmi, boykotu bilmeyen, her gördüğü suni abur cuburu midesine indirmek isteyen egoist bir çocuk sağlıklı ve masum kalabilir mi? Irkçılık, faşizm çocukların da ölümüne sebep olurken küçük yaşta ümmet, insanlık bilinci verilmeyen evlatlarımızın ileride kardeş katili olmamalarının bir garantisi var mı? LGBT'ye yönlendiren, özendiren yüzlerce yayın, pek çok çizgi film varken bu tehlikeye parmak basmayan çocuk kitapları her bakımdan noksan değil midir? Özetle bu kitabımda Allah'ın ayetlerini sadece o günün şartlarında inmiş mesajlar olarak değil hayatımızın bütününü kapsayan, güncel sorunlarımıza da çözümler getiren deliller olarak anlatmaya çalıştım. Çocuklar, gençler çiçek, böcek hikayeleriyle oyalanamayacak kadar kıymetliler. Olumsuz yayınlara baktığınızda cinayet, kumar, bağımlılık yapan maddeler, taciz, teşhircilik efektli, eğlenceli, süslü görsellerle, videolarla, oyunlarla genç nesle gün boyu her an, her saniye benimsetiliyor. Allah sevgisi ve korkusu, ahiret, hesap düşüncesi olmadan yetişen gençler hastalıklı, sorumsuz bireyler olmakla kalmıyor, suç makinasına dönüşüyorlar. Bunun karşısında biz ebeveynler nasıl bir tedbir alıyoruz yahut alabiliyor muyuz? Çoğu zaman "Yeni nesil böyle, teknolojinin nimetleri, dijital çağın çocukları" diyerek sorumluluğu yine kendimiz dışındaki etkenlere atıyoruz.
-Bu kitapları almak isteyenler nereden, nasıl temin edebilir?
Röportajı bitirirken okuyuculara son olarak ne söylemek istersiniz?
-İnternete "Akif'in Maceraları" diye girdiğinizde hangi yayınevlerinde olduğu direkt karşınıza çıkıyor. Size uygun gelen bir yayın evinden kolaylıkla sipariş edebilirsiniz. Bu kitabı, öncelikle oğlumun sıkılmadan okumasını ve anlamasını istedim. Bununla birlikte gönül ister ki yeryüzündeki tüm çocuklar okusun, anlasın. Niçin ibadet etmeliyiz, yaşlılara, yetimlere, mazlumlara, hayvanlara merhamet nasıl olmalıdır, gösterişçi, marka takıntılı gençlerle nasıl iletişim kurulur, günlük hayatımıza sirayet etmiş olan Hristiyan geleneklerine tavrımız ne olmalıdır, teknoloji ve internet bağımlılığından nasıl kurtulabiliriz, zamanı neden doğru kullanmalıyız, arkadaşlarımızla niçin alay etmemeliyiz gibi bir çok güncel meseleyi Akif'in gözünden, onun üslubuyla anlatmaya çalıştım. Tabi ki ne biz mükemmel ebeveynleriz ne de Akif kusursuz bir çocuk. Amacımız iyiyi, güzeli, doğruyu, Peygamber Efendimizin (sav) Kuran ahlakını, ayetler, hadisler ışığında sade bir dille anlatabilmek. Ve akşamları oğluma peygamberlerin mücadelesini 20'şer dakikalık çizgi film olarak izlettikten sonra bu kitaptan da bir hikaye okutuyorum. Üzerinde konuşuyoruz. O okurken de içimden burayı şöyle yazmalıydım. Şurda şu kelimeyi kullansam daha yerinde olurdu diye kendimi eleştiriyorum. 2.baskı daha muntazam olsun diye notlarımı alıyorum. Çocuklar bana ilham veriyor. Oğlum ya da kızım, başka bir çocuk yahut bir genç, her an bana yeni bir ilham verebilir. Yeni bir konu, yeni bir kitap başlığıyla yeniden okuyucu karşısına çıkabiliriz. Genç nesil şunu yap, bunu yapma şeklinde nasihati sevmiyor. O zaman bizde onları odalarında tablet, telefon, bilgisayar kıskacından çıkartıp Kuran'ın öğretilerini sevdirecek okullarla, tabiatla, spor faaliyetleriyle, sanatla, kitaplarla buluşturalım. Bırakalım onlara kitaplar nasihat etsin. Hepinizi Allah'a emanet ediyorum" ifadelerini kullandı.