Yerli ve milli markalar, birçok sektörde ürünlerini tüketicilere sunarak cari açığın azaltılmasına ve ekonomik büyümeye katkıda bulunmayı hedefliyor.
Devlet tarafından uygulanan teşvik politikalarıyla yerli üretimin daha uygun fiyatlarla vatandaşlara sunulması planlanırken, bazı markaların fiyat politikaları şaşkınlık yaratıyor.
Aynı Üründe İki Kat Fiyat Farkı
Örnek olarak, Türkiye’de üretilen yerli bir markanın 9 kg kapasiteli çamaşır makinesi, Türkiye'de 30.479 TL’ye satılırken, birebir aynı ürün Almanya’da 479 euro (yaklaşık 17.480 TL) fiyatla satışa sunuluyor.
Benzer şekilde, yine Türkiye’de üretilen yerli bir markanın beyaz eşyası Türkiye’de 17 bin TL’ye satılırken, aynı ürün Katar’da 899 Riyal (yaklaşık 8 bin TL) fiyatla satılıyor.
Fiyat Farkı Tepki Çekiyor
Bu büyük fiyat farkı, döviz kuru, vergiler ve işçilik maliyetleriyle açıklanamayacak kadar yüksek görünüyor. Vatandaşlar, bu durumun arkasında fahiş fiyat politikalarının mı yoksa başka bir sebebin mi olduğunu sorguluyor.