Çekicilerde Kullanılan Lastikler Nasıl Olmalıdır?
Uzun yola çıkmak her zaman için meşakkatli bir süreçtir. Eğer ki sıklıkla uzun yola çıkmak zorunda kaldığınız bir meslekle uğraşıyorsanız veyahut aralıklarla da olsa işiniz gereği sık araç kullanmak durumunda kalıyorsanız trafik, yol uzunluğu, stres gibi faktörler sebebiyle yolculuğunuz keyifli bir süreçten yorucu bir etkinlik haline dönüşecektir. Bu gibi sık araç kullanımlarında gidilen yoldaki bozukluk sebebiyle, zemin kaynaklı hasarlar ya da sık kullanmaktan kaynaklı araç yıpranmalarından dolayı araç arızalanmaları sıklıkla başa gelinebilen durumlardır. Yolu uzatmamak ya da aceleniz varsa zamanınızı boşa harcamamak için sürücü olarak yolda kalmak istememeniz gayet normaldir. Bu can sıkıcı durumlarda telefona sarılıp ilk aradığımız çare genellikle yol yardım hizmetleridir. Devreye giren oto kurtarma araçları olarak da bildiğimiz çekiciler, yolda kalıp müşkül duruma düştünüz anlarda sizleri bulunduğunuz durumdan kurtarmak için çalışan, kişisel hizmet sağlayan motorlu taşıtlardır.
Lastikler, aracın cüssesinin olanca ağırlığını taşıyan aksamlar olduğu için özellikle de çekici tipi gibi kamyonlarda özellikle üstünde durulması gereken bir konudur. Bu noktada sürücülerin aklında çekicilerde kullanılan lastikler nasıl olmalı soruları gelmekte ve cevap aramaktadırlar. Doğru yerdesiniz.
Bilinmelidir ki oto kurtarma yani çekici kamyonlarda kullanılan lastikler özel araç lastiklerine göre farklılık göstermektedir. Lastiklerde dikkat edilmesi gereken ilk şey ise lastiğin araçtaki yükü kaldırabilecek dayanıklılığa sahip olmasıdır. Şayet olmazsa nehir aşınma ismi verilen hasar lastiklere zarar verecektir. Yanı sıra lastiklerde diş derinliği farkı 4 milimetreden daha fazla olmamalıdır. Daha fazla olan lastikler lokal aşınmaya sebebiyet vermektedir. Çekicinin kullanılacağı yolun tipi göz önünde bulundurularak lastik seçimi yapılmalıdır. İş tipine göre lastik seçmek de çekicilerde kullanılan lastik seçiminde önemli bir husustur. Lastiklerin iç kısmında bulunan uzatma subabının varlığı kontrol edilmeli yoksa muhakkak takılmalıdır. Aksi halde lastikte fermuar açılmasına sebep olabilmektedir. https://autoline.com.tr/ linki üstünden ilan ve bilgilendirmelere detaylı bakabilirsiniz.