OGG'un trafiğe çıkmasıyla birlikte elektrikli otomobilde peş peşe yeni kararlar alınıyor. Kararlara göre, büyük elektrikli araç markaları ve modellerinde tehlike söz konusu. İşte tüm detaylar...

Elektrikli otomobillerde yeni düzenlemeler birbiri ardında geliyor. ÖTV matrah düzenlenmesinin ardından batarya ve çalışan otomobillerin ithalatında da düzenleme yapıldı. Ticaret Bakanlığı tarafından alınan sert kararlara göre, elektrikli araçlarda iş zora girdi.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLDE YENİ DÖNEM
Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren düzenlemeyle birlikte, Avrupa Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması imzalanan ülkeler arasında menşeli olmayan elektrikli araç ithal edenlerin, bazı şartları yerine getirmesi gerekecek.


Elektrikli otomobil ithalatı için gerekli olan şartlar ise; Türkiye'nin 7 bölgesinde en az 20 yetkili servis istasyonu kurulacak, İthalat yapılacak bölgede marka için en az 40 personele sahip Türkçe çağrı hizmeti verilmesi gerekecek. Şartların sağlanmasıyla birlikte üreticinin yurt içine yerleşik temsilcisinin oluşturulması da şartlar arasına eklendi.

Gelen Zamlar Tereyağını da etkiledi Gelen Zamlar Tereyağını da etkiledi

OTOMOBİL SEKTÖRÜ KARIŞACAK
Karar hakkında konuşan Otomotiv Yazarı Emre Özpeynirci, elektrikli otomobil sektörünün karışacağını söyledi. Özpeynirci açıklamalarına göre, Avrupa Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması dışından ithal edilecek elektrikli otomobillerin önüne duvar örüldü. Bu kararla birlikte ucuz otomobil hayali bitti.


İthalat kararına dair, "Öyle yeni şartlar yazılmış ki, resmen “Getirmeyin!” denilmek istemiş. Üstelik sadece Çinli markalara karşı da değil, birçok yerleşik markanın elektrikli modeli de bu tebliğden nasibini almış görünüyor” açıklamalarında bulundu.

TOGG'A YÖNELİK KARAR
Tebliğe takılan birçok firmanın olduğunu işaret eden Özpeynirci, Türkiye'ye ithal edilmesinde imkanların kalmadığını söyledi. Sadece Çinli markaların önüne bir engel koymanın yerine ülkemizde uzun yıllardır üretim yapan ve yatırımda bulunan markaların da engellendiğini paylaştı.


Togg'u korumaya yönelik bir karar olduğunu vurgulayarak, "Elbette ki Togg’un desteklenmesi önemli, ancak diğer yandan da Togg senede 20-30 bin araç satacak diye, senelerdir ülkemizde yatırımı olan, operasyonlarını sürdüren markalar açısından bir gecede alınan bir kararla oluşan ortam gerçekten de dikkat çekici. Geçenlerde de yazmıştım, 26 yıldır Türkiye’ye mevcutlar dışında yeni bir markanın yatırımını çekmeyi başaramıyoruz. İşte bunun da altında yatan en temel sebep, bir gecede alınan kararlarla ya vergilerin ya da uygulamaların değişmesi.” ifadelerini paylaştı.

Editör: Ali Rıza Cesur