Ekonomik Zorluklar Karşısında Vatandaşa Destek Ekonomik Zorluklar Karşısında Vatandaşa Destek

Kılıç, dolandırıcıların tüketicilerin bilgisizliğinden yararlanarak internet, telefon ve SMS gibi iletişim kanallarını kullanarak kişisel bilgileri ele geçirmeye çalıştığını belirtti.

Dolandırıcıların, sahte banka mesajları, sahte ödül bildirimleri, kötü amaçlı yazılım ve sahte çekiliş gibi yöntemlerle vatandaşların kişisel bilgilerine ve banka hesaplarına ulaşmaya çalıştıklarını ifade eden Kılıç, özellikle sahte banka web sitelerinin gerçek siteleri taklit ederek tüketicileri kandırmaya çalıştığını vurguladı. "Kredi kartı bilgilerinin güncellenmesi" veya "Kredi kartı aidatının iade edilmek istenmesi" gibi kelimelerle dolandırıcılık girişimlerinin yapıldığına dikkat çekti.

Kılıç, vatandaşları gelecek mesajlar konusunda bilinçli olmaları konusunda uyararak, "Akıllı telefonunuzun SMS uygulamasında bulunan 'spam filtreleri'ni etkinleştirin. Bu filtreler, bilinen spam numaralarından gelen mesajları otomatik olarak sınıflandırabilir veya engelleyebilir. Aldığınız mesajdan şüphe duyduğunuzda, durumu telekomünikasyon sağlayıcınıza veya dolandırıcılığı rapor etmek için resmi kurumlara bildirin. Bu, diğer insanları korumak ve dolandırıcılığın önüne geçmek için önemlidir" diyerek önlem alınması gerektiğini belirtti.

Editör: Ali Rıza Cesur