Sıfır otomobiller için 7 ve 8 Temmuz’da peş peşe uygulanacak yeni düzenlemeler, otomobil piyasasında önemli etkilere yol açacak.

İlk olarak, GSR yönetmeliği kapsamında 7 Temmuz’dan itibaren bazı güvenlik donanımlarına sahip olmayan sıfır araçların satışları yasaklanacak. Bu yönetmelik, otomobil üreticilerine ek maliyetler getirirken, güvenlik standartlarının yükseltilmesini hedefliyor. Uzmanlar, bu ek maliyetlerin sıfır otomobil fiyatlarına yansıyabileceğini belirtiyor.

Bir gün sonrasında ise, Çin menşeli otomobillere ilave gümrük vergisi getirilecek. Çin otomobilleri, genellikle düşük fiyatlarıyla bilinirken, bu yeni vergi, fiyatlarında önemli bir artışa neden olacak. Uzmanlar, Çin menşeli otomobil fiyatlarının genel fiyatları baskılayan unsurlardan biri olduğunu ifade ediyor ve bu durumun özellikle Avrupalı markaların rekabeti korumak adına fiyat ve finansman kampanyaları düzenlemesine yol açacağını söylüyor.

Destek Ödemeleri Hesaplara Yattı Destek Ödemeleri Hesaplara Yattı

Çin menşeli otomobillerde yaşanacak fiyat artışlarının Avrupalı markaların üzerindeki düşük fiyat baskısını rahatlatacağı belirtiliyor. GSR'nin yaratacağı ek maliyetler de göz önünde bulundurulduğunda, sıfır otomobil fiyatlarında artış bekleniyor. Ancak, Çin menşeli markaların mevcut stokları ve 7 Temmuz öncesi ülkeye girecek araçlarla birlikte mevcut fiyatları yıl sonuna kadar koruyabileceği ifade ediliyor. Ek gümrük vergisi ve GSR maliyetlerinin fiyatlara yansımasının 2025 yılı ilk çeyreğinde hissedileceği öngörülüyor.

Uzmanlar, sıfır otomobil fiyatlarının yükselmesi durumunda kullanıcıların tekrar ikinci el otomobile yöneleceğini ve ikinci el otomobil fiyatlarının korunmasının önemli olduğunu vurguluyor. Çin menşeli markaların fiyat stratejilerinin ve oluşturduğu rekabetin diğer markaların fiyatlarını belirleyen önemli unsurlardan biri olduğu belirtiliyor. Beklenen %30 oranında fiyat artışı, Avrupalı markaların üzerindeki rekabet kaynaklı fiyat baskısını rahatlatacak

Kaynak: Haber Merkezi